ROI számítása :
ROI = (Bevétel – Marketing költségek) / Marketing költségek
ROI = (100.000 Ft – 50.000 Ft) / 50.000 Ft
ROI = 100% (Megtérült a kampány)
A másik eset amikor pozitív azaz megtérül és profitot is hoz:
ROI = (150.000 Ft – 50.000 Ft) / 50.000 Ft
ROI = 200% (Megtérült a kampány és profitot is hozott)
A ROI a webáruház készítés mellett segítségével könnyen összehasonlíthatod a marketing kampányaid teljesítményét. Azt is megtudod nézni, hogy tavalyi évben vagy az idei évben voltak jobb megtérüléseid. A ROI megtérüléséhez megfelelő árrés kell, ezt sokan elfelejtik számolni és ez okozza a sok veszteséges vállalkozást.
Egy átlagos online marketing kampány több csatornából és eszközből áll. A ROI mérésekkel pontosan látod majd mit kell leállítani, így sokkal több információd lesz mint ha csak a vállalkozás teljes ROI megtérülését mérnéd. Ez már picit nehezebb, de megéri kidolgozni a ROI mérését minden csatornára.
A fennti példában láthatod, hogy az Adwords kampány 50 megrendelést hozott 500.000 Ft bevétellel melynek a költsége 200.000 Ft volt.