Hogyhogy minden autókulcs más?

Számomra mindig is érdekes kérdés volt, hogy hogyan tudják elérni, hogy a típusonkénti akár több százezer darab legyártott példánynál is minden egyes autóhoz különböző fizikai autókulcs tartozzon. A hagyományos zárakban és gyújtáskapcsolókban nyolc-tíz lamella van, ezeken belül is további négy vagy akár nyolcféle méret fordulhat elő, szóval elég nagy a kombinációs lehetőség. „A lamellák kiosztására a gyártó ad egy sztenderdet a kulcsmásolóknak, de előfordult már, hogy egy-egy nagyon kopott szárszerkezetet más kulccsal is ki lehetett nyitni.” – mondja Ádám, akitől azt is megkérdeztem, melyek azok a típusok, ahol a kulcs problémás lehet. Ide sorolta a régebbi haszongépjárművek nagy részét, hiszen azokat lényegesen gyakrabban indítgatják, nyitogatják, mint egy személyautót. A 2004-ig gyártott régi Swift kulcsa sem időtálló darab, az ilyen hagyományos kulcsokon általában a kíméletlen használat fog ki. Ha nem dugják be rendesen a zárba, máris csavarodik, rosszabb esetben akár törhet is az anyag. Előzze meg, hogy csak egy autókulcs legyen, ezért pótolja az ujkulcs.hu webáruházból!

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.